Egyéb interjúk : Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli regionális marketing igazgatója: Egyediség, eredetiség, hitelesség |
Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli regionális marketing igazgatója: Egyediség, eredetiség, hitelesség
Kleinhappel Miklós 2008.01.01. 10:49
„A turizmusfejlesztés kulcsszavai ma az egyediség, az eredetiség, és a hitelesség. Mindez azt jelenti, hogy olyan egyedi termékeket kell kínálnunk, melyek adott tájegységen hitelesek, tehát elkészítésük a térségi hagyományokon alapul, így téve vonzóvá azt a vendégek számára”, mondta el lapunknak adott interjújában Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli regionális marketing igazgatója december 5-én, a projektgazda Régiófókusz Kht., illetve lendvai Razvojni Center közreműködésével megvalósult EKO-NET című projektet záró konferencián.
– A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) nevében elmondhatom, nagy örömmel üdvözöljük, hogy a program keretében létrejött a biotermékeket előállító vállalkozókat tömörítő Nyugat-Pannon Ökoklaszter, ami a régió különleges módon elkészített gasztronómiai termékeit összegyűjti és a turisták számára elérhetővé teszi. Az ökotermékek hatalmas vonzerőt jelentenek a nyugat-dunántúli régióba látogatóknak: az egészségtudatos turisták egyre fontosabb szempontnak tartják, hogy ellenőrzött termelőktől származó alapanyagokból, hagyományos receptek alapján készült ételeket fogyaszthassanak. Tájegységeinek hagyományait ötvözve a régió így versenyképes turisztikai termékeket hoz létre. De fejlesztése természetesen nem csupán a gasztronómiára épül, például a gyógyvizekhez kapcsolódó beruházások is elsőbbséget élveznek.
– Az MT Zrt. minden évre vonatkozóan meghatároz néhány prioritást. A tavalyi, a bort és a gasztronómiát népszerűsítő „kampány” után idén az úgynevezett Zöld utat hirdették meg, ezáltal a 2007-es a természetjárás, a kerékpározás és a lovaglás éve volt. Mik a tapasztalataik?
– Ebben az évben fő célterületként a Szigetközt mint kerékpáros, valamint Kőszeg és környékét, mint természetjáró térséget igyekeztük minél jobban megismertetni a turistákkal. Úgy vélem, programjaink sikeresek voltak, ezt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának növekedése is alátámasztja. De a szemléletformálás érdekében még erőfeszítéseket kell tennünk: a környezethez történő visszatalálás elősegítésével kapcsolatban van némi hiányérzetem.
– 2008 a vizek éve lesz. Milyen programokat jelent ez?
– Az őszi, illetve a téli hónapokban a welness- és a termálturizmus kap főszerepet, tavasszal, valamint nyáron pedig természetes vizeinket, a csónak- és a vízi túrákat, a fürdőzési lehetőségeket állítjuk középpontba.
– Ha a régió természetes vizeiről beszélünk, akkor nem feledkezhetünk el a Rábáról, mely népszerűségét az utóbbi időben megtépázták a körülötte kialakult anomáliák. A jő idő beköszöntéig visszaszerezhet valamit korábbi vonzerejéből?
– A Rába starégiai viziturisztikai termék kell, hogy legyen a jövőben. A Szigetköz-effektust érzem a folyóval kapcsolatosan, gondoljunk csak az 1990-es évek elejére, a vízlépcsőépítésre, az ehhez kapcsolódó sajtónyilvánosságra. Időközben ugyan rendeződött a vidék helyzete, de az országban sok helyütt a mai napig negatív képet társítanak a Szigetközhöz. Úgy gondolom, a Rábáról ma már pozitív értelemben lehet beszélni. Ezt marketingstratégiával is támogatni kell, hogy folyónk a csónaktúrák és a horgászturizmus viszonylatában visszanyerhesse jól megérdemelt rangját. Mindez több éves feladat.
|