V. évfolyam, 54. szám (2008. október 14.)
Kleinhappel Miklós 2008.10.14. 20:04
A teljes szám az NYME SEK honlapján érhető el!
NYME SEK HÍRLEVÉL
V. évfolyam 54. szám 2008.10.14.
Zeneművet komponált hallgatónk 1956 emlékére Jankovics Zoltán első évfolyamos hegedű szakos hallgató ezen alkalomra komponált három tételes szerzeményét adják elő a Zenei Tanszék hallgatói (Jankovics Zoltán és Horváth Dániel hegedű, Szakály Mariann cselló, Dulai Kata Lilla zongora) az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékére rendezendő ünnepségen október 17-én, a Savaria Egyetemi Központ Dísztermében. A 10 órakor kezdődő rendezvényen az egyenként 2–3 perces tételekből álló három tételes (Introduzione; Dies Irae; Október, a szabadság hajnala) zenemű előadóin kívül közreműködik Budai Dávid színész szakos hallgató. Ünnepi beszédet mond dr. Murber Ibolya főiskolai docens.
(Kleinhappel Miklós)
Kollégium átadó ünnepség pénteken A Savaria Egyetemi Központ új kollégiumának avatóünnepségét az intézmény október 17-én pénteken 11.15-kor tartja. A Deák Ferenc u. 53. szám alatt található, a közelmúltban megvásárolt és felújított diákszállást átadja prof. dr. Faragó Sándor, a Nyugat-magyarországi Egyetem rektora. A rendezvényen jelen lesz dr. Cseresznyés László, az Oktatási és Kulturális Minisztérium főosztályvezetője.
(Kleinhappel Miklós)
Levéltárat avat a SEK Október 17-én 12 órakor avatja fel a Nyugat-magyarországi Egyetem vezetése a Savaria Egyetemi Központ az A–épület földszintjén helyet kapott új levéltárát.
(Kleinhappel Miklós)
Rangsorolt intézmények Csütörtökön immár negyedik alkalommal megjelent a Heti Válasz Navigátor című idei felsőoktatási rangsora. A kiadvány a jogi, az orvosi, a közgazdász, az idegenforgalmi, a kommunikációs, a gépészmérnöki és az informatikus képzéseket veszi górcső alá. A rangsor összetett index alapján állt össze. Minden olyan intézmény helyet kapott a rangsorban, amelynek vannak végzett hallgatói, és amelyet az összes mérőszám alapján értékelni lehetett. Túljelentkezés, diák-tanár arány, az oktatók összetétele, OTDK-eredmények, a tipikus foglalkoztatók véleménye, munkaerő-közvetítők és fejvadászok – ezek azok a szempontok, amelyek alapján a kiadvány készítői értékelték a felsőoktatási intézmények képzéseit. A rangsorokból kiderül, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem informatikusképzése összesítésben a 8. legjobb. Ezen belül az intézmény első helyen áll a tanár-diák arány vonatkozásában, az előkelő negyedik helyet foglalja el az oktatói összetételt értékelve. Az NYME a közgazdászképzésben az összesített adatok alapján a tavalyi 5. helyről a 4. helyre lépett előre. Intézményünk a tanár-diák arányt tekintve itt is aranyérmes, az OTDK-eredményeket vizsgálva az 5., a fejvadászok véleményét alapul véve a 9. helyet szerezte meg. Az egyetem az idegenforgalmi képzésben a tavalyihoz képest három helyet csúszott vissza, így idén a 6. helyen áll. Ugyanakkor a foglalkoztatók és a fejvadászok véleménye szerint is a 4. (igaz, tavaly még az utóbbi lista élén szerepelt), a túljelentkezés, illetve a tanár-diák arány tekintetében pedig a 6.
(Kleinhappel Miklós)
Az intézmények nem az együttműködésben érdekeltek A Berzsenyi Dániel Főiskola Regionális e-learning akadémia hálózati kialakítása a Nyugat-Dunántúlon című, utolsó önállóan elkezdett fejlesztési jellegű projektjének záró konferenciáját tartotta a közelmúltban a Természettudományi és Műszaki Kar Műszaki, Informatikai és Gazdaságtudományi Intézet. Dr. Balogh Imre projektmenedzser elmondta, a projekt eredményeképp valóságos hallgatók valóságos tananyagot használhatnak, ez a tevékenység legnagyobb eredménye. A projektterv 2005-ben született, azóta a programban részt vevők felmérték a nyugat-dunántúli régió e-learning helyzetét és egyebek mellett három tananyagot készítettek el. Akkor működtethető hatékonyan az e-learning hálózat, ha a régió felsőoktatási intézményei megtalálják az együttműködés formáit, ám ebben nem született áttörő eredmény, az intézmények nem az együttműködésben érdekeltek, mutatott rá a menedzser. Hozzátette: Magyarországon egy-egy kihívással kapcsolatosan általában a válaszokat fogalmazzuk meg. Napjainkban ilyen az e-learning, a digitális tanulási környezet, de azzal ritkán foglalkozunk, mi a kérdés? Az új technológiákkal nem lehet kiváltani a jelenléti oktatást, ám (szociológusok megfogalmazásával élve) az Y-generáció, amely életében központi szerepet tölt be az internet, néhány éven belül kilép a munkaerőpiacra, s e nemzedék szokásairól semmit sem tudunk. A konferencián Bodorkós László, a Minőségfejlesztési és Informatikai Központ igazgatója arról beszélt, hogy milyen problémákkal szembesültek az oktatási szolgáltatás minőségének mérésekor. Grujber Zoltán az alkalmazott – www.moodle.com oldalon elérhető – rendszert mutatta be. S hogy miért éppen ezt választották? A szakembereket meggyőzte, hogy rugalmas, ingyenes, és nem utolsó sorban a nagy felhaszálói táborból adódóan eléri a kritikus tömeget, aminek köszönhetően sok közösségi tudás adódik össze a segítségével. Ugyancsak fontos szempont volt, hogy a felsőoktatásban az intézmények, valamint a kurzusok négyötöde alkalmazza a rendszert. A rendezvényen szó esett még a statisztikai és adatbányászati kurzusok támogatásáról az ELA-ban, a tananyagfejlesztők elektronikus oktatóanyagának fejlesztésében szerzett tapasztalatokról, az e-learning tananyag használatának tapasztalatairól a tanítóképzésben, valamint a regionális innovációs pályázati lehetőségekről.
(Kleinhappel Miklós)
|