kleinhappel miklós írásai
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Egyéb cikkek
Egyéb cikkek : Bútorpiac: hogy látja a vásárló?

Bútorpiac: hogy látja a vásárló?

Kleinhappel Miklós  2008.12.13. 11:41

Az Országos lakossági felmérés a magyar bútorpiacon című vizsgálat a bútort vásárlók attitűdjéről, igényeikről, az általuk használt bútorokról, a termékválasztás módjáról, a vásárlási szokásokról, az azt befolyásoló tényezőkről, a kedvelt üzlettípusokról ad képet, valamint arról, hogy a bútorvásárlók milyen kommunikációs csatornákon jutnak a termékekről szóló információkhoz.

A bútorvásárlást tervezők, illetve a bútorvásárlók között végzett kutatást – igényeik, véleményeik, preferenciáik megismerése céljából – a Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai és Gazdasági Intézet Vállalkozási és Marketing Tanszék. A két megbízó közül az egyik a fa- és asztalosipari gépek értékesítésével foglalkozó ANEST Zrt., amely 2001-ben megkapta a DNV által tanúsított EN ISO 9001:2000 szabvány szerinti minősítést, 2006-ban pedig Commited to Exelence elnevezésű európai minőségdíjat. A másik az 1990-ben alakult, száz tagvállalat alkotta Magyar Bútor- és Faipari Szövetség.

         A válaszadók a magyarországi bútorok kínálatát összességében döntően jónak minősítették, viszont a semlegesek aránya is jelentős volt, körülbelül 30 százalék. A negatív, tehát rossz, illetve nagyon rossz értékelés elhanyagolhatónak mondható. A fiatalok kritikusabbak a bútorkínálat megítélésében, legalábbis kevésbé ragadja meg őket a jelenlegi bútorválaszték, a legidősebb korosztály viszont elégedettebb vele. Kelet-Magyarországon a vásárlók kevésbé elégedettek a kínálattal, mint Budapesten, vagy az ország nyugati felében.

         A kutatás vizsgálta, hogy a vevők milyen minőségűnek tartják a külföldi bútorokat, illetve a hazaiakat. Nagy a különbség a volt szocialista országok (Lengyelország, Románia) és a nyugati országok megítélésében: az előbbiek bútorait jelentős arányban ítélik rosszabb minőségűnek, mint a magyarországi bútorokat, míg a nyugati országok termékeit jobbnak, vagy legfeljebb azonos színvonalúnak. A vizsgáltak közül legjobbnak a skandináv bútorok minősége bizonyult, ezt a német és az olasz bútorok követik, ezeket a vásárlók közel fele jobbnak értékeli, mint a magyar bútort.

A legnépszerűbb irányzat a fiatalos, modern, a vásárlók harmada ezt kedveli. „Ezüstérmes” a klasszikus stílus. Népszerű még a természetes tömörfa (nem fenyő) és a skandináv stílusú fenyőbútor. A modernet inkább a fiatalok és nyugat-magyarországiak kedvelik, míg a klasszikus stílus az idősebbek és a keleti országrészben élők között a népszerűbb.

A bútorpiacon a márkák jóval kisebb súllyal vannak jelen, mint sok más fogyasztói piacon: a válaszadók egyharmada nem említett márkát (a budapesti piacon ez az érték 44 százalék). Másik jellemzője a piacnak, hogy elsősorban a bútorgyártó neve – esetleg forgalmazó neve – jelenti a márkát, kevésbé a különböző bútorcsalád elnevezése. A bútorvásárlók között az ismertséget döntően két márka vezeti, legismertebb az IKEA, ennek a legjobb a pozíciója, ezt az Andante követi. Ennél jóval kisebb mértékben ismerik a KIKA-t, Kolonial-t és a Kanizsát. Korcsoportokat nézve a vezető márkákat a fiatalabbak, különösen a legfiatalabbak sokkal inkább ismerik, viszont a Kolonialt és a Kanizsát, mint régebbi márkákat inkább az idősek – róluk az is elmondható, hogy összességében lényegesen kevesebb márkát ismernek. Az IKEA mindhárom régióban (Budapest, Kelet-, illetve Nyugat-Magyarország) egyformán, az Andante főleg Nyugat-Magyarországon ismert. Elhelyezkedése miatt a Kanizsa szintén itt, míg a Balla Bútor Kelet-Magyarországon ismertebb. A nők valamivel jobban ismerik a bútormárkákat, aminek oka, hogy ők az otthonnal, a lakberendezéssel kapcsolatosan aktívabbak.

         Vizsgálat kiterjedt arra is, hogy a kérdezettek között lakásuk, házuk mely részének berendezésére van igény, valamint milyen funkciókra keresnének bútort, ha lehetőségük lenne rá. A legtöbben a nappalit rendeznék be újra, azután a konyhát és a hálószobát. A legfiatalabb korosztálynak a hálószoba a legfontosabb, a gyerekszobát leginkább a gyereket tervező, vagy nevelő fiatalok és középkorúak rendeznék be, a nappali a legfiatalabbakat kivéve mindegyik korosztálynál a leginkább fejlesztendő lakótér. A budapestiek inkább a nappalit és gyerekszobát újítanák meg, míg Kelet- és Nyugat-Magyarországon főképp a konyha, a hálószoba és a fürdő berendezésére van előtérben. A férfiakat elsősorban a nappali és a dolgozószoba, míg a nőket inkább a konyha, és a fürdőszoba berendezése érdekli. Az egyedülállókat a nappali és a háló, a fiatal párokat a nappali és a konyha, a fiatalabb gyermekes háztartásokat természetesen a gyerekszoba, az idősebb gyermek nélküli párokat az ebédlő megújítása foglalkoztatja leginkább.

         A felmérésből kiderül, hogy a tartósság alapvető feltétel a bútoroknál, de a kényelem és a funkcionalitás is elengedhetetlen követelmény. Az egységes stílus és a részletek fontossága már kevésbé meghatározó berendezési szempont. A kényelem és a praktikum az idősebbeknek a legfontosabb, akik sokkal kevésbé akarják megújítani lakberendezésüket és a modern, formatervezett bútorokat sem igazán kedvelik. Az egységes stílus leginkább a fiatal-középkorúaknak fontos. Nyugat-Magyarországon jobban igénylik az egységes, modern stílust, mint az ország más részén. A nők többet törődnek a részletekkel és gyakrabban újítanák a berendezést, s valamivel modernebbek, mint a férfiak. Emellett számukra sokkal inkább élmény a vásárlás, mint a férfiaknak. Az idősebbek, akiknek ez a lakóhelyük többnyire már életük végéig szóló lakótér, az egyszerű formákat jobban szeretik, a régi bútorokat tartósabbnak ítélik. Ők nem szeretnek bútort vásárolni, számukra ez kevésbé jelent élményt. A fiatalabbak viszont költöznének még. A retro a legfiatalabbak között divatos.

 
Naptár
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Zene
 
Gyűjtemény
 

Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!