| | Egyéb cikkek : A fővárosi bürokrácia miatt nem épül tovább a szombathelyi kerékpárút | 
 
 A fővárosi bürokrácia miatt nem épül tovább a szombathelyi kerékpárútKleinhappel Miklós  2011.07.10. 17:33 Optimista számítás alapján jócskán az őszbe nyúlik a Magyar László utca  és a Bartók Béla körút közötti, nagyjából egy kilométer hosszú  kerékpárút átadása. A beruházást a tervek szerint júliusban kellett  volna befejezni, de a munkálatok hetek óta állnak. Az ok a Haladás pálya  mögötti MÁV-területtel kapcsolatos.Több cikkünkben írtuk már, hogy az ALON munkatársai nem csak akkor  pattannak bringára, ha éppen kerékpárutakról írnak, hanem rendszeresen  közlekednek a városban kétkerekűvel. Így számunkra külön öröm volt, amikor megtudtuk, hogy újabb, csaknem egy kilométeres szakasszal bővül a  bicajosok számára rendelkezésre álló úthálózat. Ráadásul olyannal,  amely akár ki is üthetné a lapunkban 2008-ban publikált Jó kerékpárutak  Szombathelyen című cikkben aranyérmes Bagolyvári sétánynál kialakított  utat.  
 Mert bár a Magyar László utcai – eddig elkészült – rövid szakasz  „csak” egy hagyományos, járdával szomszédos út, a Perint patak melletti  folytatása tökéletes: nagyrészt lombos fák között fut, oldalt csobog a  víz, a közvilágításnak hála sötétedés után sem kell majd elkerülni,  autóforgalom nincs, pedálozás közben nem kell kipufogógázokat szívni. S  végül, de nem utolsó sorban: segítségével kerékpárúton eljuthatunk a  belvárosból az oladi lakótelepig, a lehető legrövidebb útvonalon. 
 Aztán a március végi alapkőletétel  után lendületesen elkezdődött munkálatok rövidesen megszakadtak. Mint  azt Huff László, a kivitelező Magyar Aszfalt Kft. felelős műszaki  vezetője elmondta, május 3. óta nem dolgoznak. „Az útépítés érinti a Haladás pálya mögötti, Perint patakkal határos  MÁV-területet, ahol többek között kerítést kell elbontani. Mivel az  önkormányzat nem tudott megegyezni a MÁV-val, birtokháborítást követtünk  volna el, ha folytatjuk a munkát” – tudtuk meg a szakembertől. 
 Huff János arra a felvetésünkre, hogy előreláthatólag mikor vehetik  birtokba a kerékpárosok az utat, azt felelte, mindenek előtt módosítani  kell a céggel korábban megkötött kivitelezői szerződést. Ha ez időben  megtörténik, azaz a munkát nem lehetetleníti el például az esős őszi  időjárás, nagyjából két hónapon belül elkészül az út. 
 A szombathelyi önkormányzat Stratégiai Irodája az üggyel kapcsolatban  arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Haladás pálya mögötti 159  négyzetméteres terület sorsáról egy éve kezdődtek a tárgyalások a MÁV  vagyonkezelővel. A március végén elkészült bérleti szerződést az  áprilisi közgyűlés elfogadta. 
 Ezt követően dr. Puskás Tivadar polgármester aláírta a dokumentumot, amit a hivatal továbbított a vagyonkezelőnek. Azonban – mint nemrég kiderült – a vagyonkezelő nem egyeztetett a MÁV  Zrt.-vel, ezért torpant meg a folyamat. A megyeszékhely önkormányzata a  szerződéssel kapcsolatban csak a napokban kapott értesítést a MÁV Zrt.  jogi igazgatóságától. 
 Ráadásul ebből az derül ki, hogy a jogi igazgatóság változtatott a bérleti szerződésen. Így azt újra tárgyalnia kell az önkormányzat Pénzügyi és Gazdasági,  valamint a Jogi Bizottságának, majd ha ezek elfogadták, a polgármesteri  szignót követően lehet továbbítani Budapestre. A kerékpárút építése  pedig a sportpálya mögötti terület munkaterületté nyilvánítása után  folytatódhat. Ettől az időponttól kezdődik az a 65 nap, amin belül a  kivitelező vállalta, hogy befejezi a munkát. |