Neptun bajok
Kleinhappel Miklós 2006.09.21. 17:29
Tömegével kapott panaszokat a Neptun Iroda a regisztrációs héten. Sokak számára lehetetlen vállalkozásnak tűnt a kapcsolódás, ha mégis sikerült, röviddel a belépés után a korlátozott kapcsolódási idő miatt bontotta a kapcsolatot a rendszer. Utánanéztünk, hogy mi volt a fennakadások oka.
– A regisztrációs héten mindig sok diák keres fel minket, mert valamilyen problémájuk van a Neptun-rendszerrel – mondta érdeklődésünkre Simon Balázs irodavezető. – Ebben a félévben viszont hatványozottan jelentkeztek a zavarok. Annak ellenére, hogy a hallgatók száma kevesebb, mint a korábbi félévekben, többen napokig egyáltalán nem, vagy csak hosszas próbálkozás után tudtak csatlakozni.
Sokan nem vették tudomásul, hogy a tantárgyakat már augusztus 1-től fel lehetett venni. A főiskola szerverparkja egyszerre csak ötven, száz belépőt képes kiszolgálni, ezért ha több százan/ezren szeretnének bejelentkezni, várni kell.
– Újra és újra meg kell kísérelni a csatlakozást. Fontos, hogy megfelelő időpontot válasszunk. Az egyik kollégám például tegnap reggel hat órakor az első próbálkozás után sikerrel járt. A honlapon keresztüli csatlakozás nehézkesebb, ezért javaslom, hogy mindenki töltse le a kliensprogramot.
Vajon számít-e, hogy a főiskolai hálózatról vagy külső számítógépről próbáljuk elérni a Neptunt?
– A domain-en belül talán könnyebb dolgunk lehet, hiszen nem kell igénybe venni az internetet. A külső csatlakozásnál a sávszélesség is számít, de úgy gondolom, körülbelül egyforma az esély ,,kívülről” és ,,belülről” is.
A rendszer 2002 szeptembere óta működik. Ahogy Simon Balázs fogalmazott ,,több-kevesebb felhasználói sikerrel”. A túlterheltség a tantárgyfelvétel hetében folyamatos. A problémát a szerverpark bővítésével lehetne megoldani, de ennek komoly anyagi vonzata van.
- A többi probléma eseti. Mindig más merül fel, de ezeket rövid határidőn belül megoldjuk. A negatívumok ellenére is elmondható, mára kinőttünk a ,,gyermekbetegségekből”, szolgáltatásunk színvonala folyamatosan javul. .
Az irodavezető úgy véli, hogy a hallgatók többsége nem megfelelően informált. Ez az ő hibájuk is, hiszen nem mennek az információk után, hanem várják, hogy azok elérjék őket.
– Általában saját magukhoz, a tanszékekhez, vagy a Tanulmányi Hivatalhoz (TH) kötődő tanulmányi jellegű gondjaik adódnak, amiket a Neptunon keresztül kellene megoldani. Célunk, hogy minden hallgatót kiszolgáljunk, ezért ezekben az esetekben is igyekszünk segíteni.
A tanulmányi rektorhelyettes két éve minden tanulmányi tájékoztatóban felhívja a hallgatók figyelmét, hogy a postai kézbesítés megbízhatatlansága miatt ezután a korábbinál sokkal több információt lehet majd a rendszer segítségével elérni.
– Nagyon régóta szorgalmazom, hogy a tanszékek, az adminisztrátorok, a TH munkatársai használják ki a 21. század adta lehetőségeket. A Neptun-rendszer félévente nem csak néhány hétig él, a szorgalmi időszakban is érdemes belépni, információkat adni és szerezni a segítségével.
Fogékonyak erre a hallgatók és az oktatók? És ha igen, nem szegik-e kedvüket a csatlakozás nehézségei?
– Érdekes kérdés ez, hiszen az intézmény informatikai háttere (a nyitott laborokra gondolok) a regisztrációs héten nem tudja a hallgatói igényeket egyszerre kielégíteni. De a hallgatók leleményesek, és megtalálják a lehetőséget, hogy legalább hetente egyszer ,,belenézzenek” a Neptunba. Az oktatókról szólva: vannak, akik kedvelik, mások nem; mindenkinek megvan az ezzel kapcsolatos véleménye. Az ő érdekük is, hogy használják, hiszen a segítségével gyorsabban és hatékonyabban juttathatók célba az információk.
|