IV. évfolyam 13. szám 2007.03.22.
A másik elme
A másik elme – A szociális viselkedés kognitív idegtudományi és pszichológiai aspektusai címmel rendez szimpóziumot a Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet március 23-án és 24-én a Regionális Felsőoktatási Forrásközpont Konferenciatermében. A rendezvényen Nemes Gáspár germanista bemutatja Hans Förstl Theory of Mind című könyvét, majd neves előadók tartanak előadásokat. Pénteken Bereczkei Tamás: Felnőttkori elmeteória és szociális kapcsolatok; Miklósi Ádám: Élet ToM nélkül; Topál József: Kutya-pedagógia, avagy tanulni, de mit, miért és hogyan? És Kiss Szabolcs: Az elmeolvasás kutatása találkozik a szociálpszichológiával címmel tart előadást. Szombaton Pléh Csaba: A cselekvéses teológia gondolatának történeti viszontagságai; Egyed Katalin: Pedagógiai elmélet és a tárgyakra irányuló érzelmek megértése csecsemőkorban; Király Ildikó: Pedagógiai elmélet, utánzás és emlékezet; Győri Miklós: Newton tévedései és a naiv tudatelmélet mintázatai autizmusban; Tényi Tamás és Herold Róbert: Mentalizáció és skizofrénia című előadásait hallgathatják meg az érdeklődők.
(Kleinhappel Miklós)
Tréning álláskeresőknek
A prezentációs és a tárgyalási technikákról, a projekt- és a csapatmunkáról, valamint a személyes hatékonyságról tréninget szervez a Karrier Iroda március 23-án és 24-én, amelyre az álláskeresők az A–épület első emeleti irodájában Thész Gábornál, vagy a tg@bdf.hu e-mail címen jelentkezhetnek.
(Kleinhappel Miklós)
Ősszel terminológiai konferencia
Current Trends in Terminology címmel rendez nemzetközi terminológiai konferenciát az Uralisztikai, az Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék, valamint a Terminológiai Innovációs Központ november 9-én, illetve 10-én. Részletes információk a http://termik.bdf.hu/conf2007/ címen érhetők el
(Kleinhappel Miklós)
Hallgatókat várnak a versmondó versenyre
Napjaink magyar költészetét és a magyar lírát képviselő művekkel induló hallgatókat várnak a VI. Országos egyetemi–főiskolai versmondó versenyre. A Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kara és a Magyar Versmondók Egyesülete a rendezvényre április 25-ig intézményi karonként több diák jelentkezését várja. További információk a www.atfk.nyme.hu és a www.vers.hu oldalakon.
(Kleinhappel Miklós)
Alapítsuk meg a Berzsenyi Elektronikus Könyvtárat!
Alapítsuk meg a Berzsenyi Elektronikus Könyvtárat a BDF könyvtára és oktatói együttműködésével, hangzott el a Regionális Felsőoktatási Forrásközpontban megtartott Vegyük birtokba a könyvtárat című tájékoztatón. Szmrekovszkyné Farkas Éva csoportvezető, rendszerkönyvtáros elmondta, oktatóink publikációiból értékes gyűjtemény szervezhető, ezért például az intraneten elérhető és igény szerint másolásvédelemmel ellátott dokumentumok összegyűjtésével az információk egy különleges tárát hozhatnánk létre. Ugyancsak említésre méltó, hogy a tankönyvkiadókkal megkötött megállapodásnak köszönhetően a könyvtárban hozzáférhetők a legújabb tankönyvek. Felhívta a figyelmet a Kurzusmodul elnevezésű adatbázisra, ahova a könyvtár munkatársai az oktatókról, a kurzusokról, a félévekről és a tanszékekről szóló adatokat rögzítik. Igaz, az információk hiányában még nem tudták feltölteni, de a munka befejezése is a céljaik között szerepel. Az előadó arról is tájékoztatott, hogy a Forrásközpont körülbelül hatvan fő befogadására alkalmas konferenciaterme egyre népszerűbb, nem csak az oktatók kedvelik, hanem különféle előadások és bemutatók helyszíne is a modern technikai eszközökkel ellátott helyiség, ezért szükség esetén időben le kell foglalni.
(Kleinhappel Miklós)
Megalakult a Felsőoktatási Tudományos Tanács
Az oktatási miniszter független döntés-előkészítő, véleményező és javaslattevő szakértői testülete, az új Felsőoktatási Tudományos Tanács (FTT) az elmúlt héten tartotta alakuló ülését a Parlamentben. A FTT egyebek mellett állást foglal a felsőoktatás és a munkaerőpiac kapcsolatával összefüggő oktatáspolitikai kérdésekben, előrejelzéseket készít az esetleges munkaerő-piaci változásokról, illetve javaslatokat tesz a képzési rendszer korszerűsítésére. A tanács vizsgálja az oktatásügy költségvetési beszámolóit és elemzéseit, véleményezi a felsőoktatási törvény és annak végrehajtási rendeleteit, illetve a vonatkozó miniszteri rendeletek tervezeteit is, adta hírül az Oktatási és Kulturális Minisztérium.
(Kleinhappel Miklós)
Csökkenő adminisztrációs terhek
A jövőben nem kell megjelölniük a közoktatási intézményeknek a munkaidő-nyilvántartásban a tanítással le nem kötött munkaidő keretében végzett feladatokat aszerint, hogy azokat a nevelési-oktatási intézményben vagy azon kívül teljesíti-e a pedagógus. A szervezeti és működési szabályzatban ezután a nyilvántartás eljárási szabályainak rögzítésére sincs szükség, továbbá a kötelező órák teljesítésének nyilvántartásaként továbbra is megfelelők az osztály- és a foglalkozási naplók bejegyzései, áll az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) sajtóközleményében. Az OKM Közoktatási Szakállamtitkársága a közelmúltban a honlapján tájékoztatott a munkajogi szabályozás változásairól. A módosítás visszaállítja a feladat-ellátási terv készítését, de ez lényegesen kevesebb adminisztrációt jelent.
(Kleinhappel Miklós)